Atklāta Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultātes vasaras skola "Kā realizēt kopienas potenciālu?"
Lai stiprinātu universitātes studentu pētnieciskās kompetences un vietējo kopienu attīstību, no 9. līdz 12. jūnijam Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultātē (ESAF) norisinās vasaras skola "Kā realizēt kopienas potenciālu?". Tā tiek organizēta sadarbībā ar Lauku atbalsta dienestu un Lauku partnerību "Lielupe". Vasaras skolā sociālo zinātņu studenti gūst zināšanas par kopienu izpēti un dosies uz Jelgavas novada Svētes pagastu īstenot kopienas resursu kartēšanu un ieinteresēto pušu viedokļu izpēti.
Vasaras skolas atklāšanā studentus uzrunāja Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultātes (ESAF) prodekāne Aina Muška, piedaloties mācībspēkiem, lauku partnerības "Lielupe" pārstāvei Līgai Švānbergai un Latvijas Pilsoniskās alianses pārstāvei Inesei Puriņai.
"Ar lielu prieku un gandarījumu sveicu jūs Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultātē, kur šodien sākas 3. ESAF organizētā vasaras skola "Kā realizēt kopienas potenciālu?", ko organizē Sociālo un humanitāro zinātņu institūts sadarbībā ar Lauku atbalsta dienestu un lauku partnerību "Lielupe". Šī iniciatīva apvieno mūsu fakultātes centienus stiprināt studentu pētnieciskās kompetences un veicināt vietējo kopienu attīstību. Šajās četrās dienās jūs kopīgi pētīsiet, kā akadēmiskās zināšanas var kalpot par pamatu praktiskiem risinājumiem, kas uzlabo dzīves kvalitāti kopienās. Vēlos izteikt pateicību mācībspēkiem, kuri ir ieguldījuši savu laiku un enerģiju, lai padarītu šo vasaras skolu iespējamu. Īpaša pateicība arī visiem dalībniekiem – jūsu klātbūtne un iesaiste ir būtiska šīs ESAF tradīcijas turpināšanai. Aicinu jūs izmantot šo iespēju, lai mācītos, dalītos pieredzē un veidotu jaunas sadarbības!" vasaras skolas atklāšanā teica ESAF prodekāne Aina Muška.
Kā informē Vasaras skolas vadītāja, docente Ginta Kronberga nodarbībās pirmajā dienā piedalījās studiju programmas "Organizāciju un sabiedrības pārvaldes socioloģija" klātienes un tālmācības grupu studenti, kuri guva zināšanas par kopienu definēšanu, izpētes metodēm un ieinteresēto pušu identificēšanu. Papildus studējošie sāka darbu pie Svētes pagasta situācijas izpētes un pētniecības instrumentu izstrādes, lai turpmākajās dienās, tiekoties ar Svētes iedzīvotājiem, vāktu datus un apkopotu kopienas viedokļus par pašreizējo situāciju pagastā, viņu vajadzībām un ekspektācijām.
Vasaras skolas noslēgumā studenti prezentēs Svētes kopienas resursu kartēšanas rezultātus, apkopotos ieinteresēto pušu viedokļus un izstrādāto pētniecības instrumentu iedzīvotāju vajadzību izpētei, ko varēs izmantot Svētes iedzīvotāju padome turpmākajā darbā ar kopienu.
Vietējās kopienas ir būtisks elements Latvijas un Eiropas Savienības attīstības politikās un tās tiek atzītas par svarīgiem partneriem teritoriju attīstībā, sabiedrības saliedēšanā un ilgtspējīgas un labākas nākotnes veidošanā. Vasaras skolas "Kā realizēt kopienas potenciālu?" mērķis ir aktualizēt kopienu lomu Latvijā un piedāvāt studentiem pilnveidot pētnieciskās prasmes empīriska pētījuma organizēšanā, izmantojot sociālo pētījumu metodes un pielietojot tās kopienas potenciāla apzināšanā.